O 2º CICLO DE EDUCACIÓN PRIMARIA ESTARÁ INMERSO DURANTE ESTE CURSO NUN PROXECTO TITULADO "UN ZOO NO COLEXIO".
TRALA PRESENTACIÓN -AMBIENTACIÓN DOS CORREDOIROS QUE LEVAN ÁS SÚAS AULAS, PROPUSERON DIFERENTES TÍTULOS PARA ESTE PROXECTO, SENDO O INDICADO O ESCOLLIDO.
DENTRO DAS ENSINANZAS MUSICAIS, INTEGRAREMOS AS APRENDIZAXES MEDIANTE A OBRA DE CAMILLE SAINT- SAËNS, TITULADA "O ENTROIDO DOS ANIMAIS".
CAMILLE SAINT SAËNS
CAMILLE SAINT-SAËNS que naceu en París en 1835, amosou unha precocidad similar á de Mozart. Con dous anos de idade xogaba a descubrir as notas que a súa tía lle tocaba ao piano, comezando a escribir pequenas melodías para piano con tres anos e medio. Así, non debe extrañar que, cando contaba con dez dese o seu primeiro concerto. Compositor, pianista e organista,as súas grandes dotes artísticas fixéronlle ganarse a admiración de compositores célebres como Gounod, Rossini, Berlioz y Liszt, asegurando este último que “Camille era o mellor organista do planeta”. O ENTROIDO DOS ANIMAIS O Entroido dos Animais estreouse o martes de Carnaval de 1886. Para este estreno o compositor presentouse disfrazado con nariz e barba postizas. Dende que a compuso, Saint-Saëns considerou a obra como un divertimento, de feito a súa intención era a de ridiculizar a compositores e intérpretes da época (tartarugas, fósiles e pianistas). Dous meses máis tarde volveu a ser interpretada para que a escoitara o seu amigo Listz. Despois disto o compositor prohibiu que se publicara a partitura e que fose interpretada en público. A única peza que se puido interpretar foi o Cisne. Non foi senon ata despois da súa morte cando O Entroido dos animais se comezou a interpretar propiciando unha maior fama a Camille Saint-Saëns.
DESENVOLVEMENTO DA OBRA A Gran fantasía zoolóxica é unha suite graciosa e lixiera composta por 14 pezas coas seguintes peculiaridades: • Reemplazan as danzas típicas da suite pola inserción de animais. • Utiliza un conxunto instrumental variado: 2 pianos, un quinteto de cordas (dous violíns, unha viola, un violonchelo e un contrabaixo), un xilófono e unha armónica de cristal (pequeno instrumento de láminas metálicas que se fan soar coa presión dos dedos). Este instrumento reemplázase na actualidade pola celesta. • Os instrumentos vanse alternando para cada unha das pezas interpretando todos xuntos só o fragmento final da obra.
O ESPERTAR DOS ANIMAIS OS MÁIS PEQUENOS IMOS COÑECER ESTA OBRA DENDE UNHA HISTORIA,QUE NOS CONTA COMO OS ANIMAIS ESPERTAN CANDO CHEGA A PRIMAVERA. ESTE CONTO PROCEDE DA PÁXINA DE "JUVENTUDES MUSICALES", QUE SEMPRE NOS OFRECEN MATERIAL MOI INTERESANTE.
A PARTIR DESTA HISTORIA ELABORAMOS AS NOSAS PROPIAS LÁMINAS QUE PODEDES DESCARGAR A PARTIR DA SEGUINTE APLICACIÓN.
XA QUE FALAMOS DA PRIMAVERA PODEMOS LEMBRAR A VIVALDI, E ESCOITAR A ESTACIÓN "A PRIMAVERA"
introdución e marcha do león
SEGUE A MELODÍA COA PARTITURA QUE SE CORRESPONDE A UN ANACO DO FRAGMENTO DESTA PRIMEIRA PEZA. POR QUÉ NON INTENTAS POÑERÑE LETRA?
Os leóns desprázanse a ritmo de marcha triunfal, interpretada polos cinco instrumentos de corda fretada e os dous pianos.polo medio a música quere transmitirnos os ruxidos dos leóns.Posteriormente repítese o fragmento da marcha e toda a camada nos amosa os seus ruxidos finais.
GALOS E GALIÑAS
Comeza unha galiña a cacarexar, pero só é cuestión de tempo para que veñan máis galiñas a platicar; os pianos, os violíns e a viola son as que imitan o seu cacarexar; pero logo; chega o galo imitado por un clarinete e fai calar ás galiñas, ata que só se escoita unha galiña en violín que da fin ao movemento.HEMIONES OU ANIMAIS DE LONGAS OURELLAS
Rápido e violento é como entran correndo os burros interpretados polos dous pianos tocando virtuosas escalas especiados por oitavas. A furia coa que os pianos interpretan esta melodía danos a idea do desbocado que están estes animais.TARTARUGAS
Comezan os pianos cun compás lento, monótono e aburrido; agora entran lentamente as tartarugas interpretados polas cordas tocando o famoso "Can-Can" da obra Orfeo en los Infiernos de Offenbach. Podemos imaxinar as tartarugas bailando a este ritmo.
ELEFANTE
De novo os pianos fan o acompañamento pero agora o instrumento que leva a melodía é o contrabaixo. Como a música é tan grave e pesada, fácilmente podemos imaxinar os movementos do elefante. Nesta peza o compositor cita unha parte da ópera A condenación de Fausto, de Héctor Berlioz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario